Zpět na výpis
doc. Ing. Jan Bauer, Ph.D. profile image

doc. Ing. Jan Bauer, Ph.D.

orcId logo

Výuka

Základy výkonové elektroniky (A1B14VE1, B1B14ZVE), Výkonová elektronika 2 (A1M14VE2), Teorie a aplikace výkonových měničů (B1M14TVM), Mikroprocesory pro výkonové systémy, Digitální řízení elektrikých pohonů.

Vzdělání

2022 - docent: České vysoké učení technické v Praze, obor Elektrické stroje, přístroje a pohony

2015 - Ph.D.: České vysoké učení technické v Praze, Fakulta elektrotechnická. Obor: Elektrické stroje, přístroje a pohony.

2007 - Ing.: České vysoké učení technické v Praze, Fakulta elektrotechnická. Obor: Elektrické stroje, přístroje a pohony.

10/2005—9/2006: Leibnitz University of Hannover, Německo. Studijní stáž v rámci programu ERASMUS.

Pracovní zkušenosti

2015—dosud: vedoucí katedry

2008—dosud: Odborný asistent na katedře elektrických pohonů a trakce, ČVUT v Praze, FEL.

9/2013—12/2013: Hostující přednášející na Mongolian University of Science and Technolgy, School of Power Engineering.

Odborné zaměření

Problematiku návrhu a řízení moderních topologií polovodičových měničů pro napájení elektrických pohonů, nebo pro aplikaci s obnovitelnými zdroji elektrické energie.

Problematika řízení točivých elektrických strojů a identifikace jejich parametrů pomocí mikroprocesorů.

Přehled vědeckovýzkumného působení

Granty

2022—2024: vedoucí řešitelského týmu projektu FW06010024 - Předbíjecí jednotka pro HCB nebo SSCB jističe - vedoucí řešitelského týmu za partnera, tvorba simulačního modelů, validace vývoje SW, testování

Optimalizace regulačních struktur elektrických pohonů a polovodičových měničů pro zvýšení efektivity provozu, SGS23/111/OHK3/2T/13

Vývoj algoritmů pro řízení elektrických pohonů a výkonových polovodičových měničů s důrazem na zvyšování účinnosti a efektivity provozu 2021, SGS21/116/OHK3/2T/13

Problematika vysoce kompatibilních výkonových polovodičových měničů 2010, SGS SGS10/063/OHK3/1T/13

Vývoj řízení pro pohon s maticovým měničem a asynchronním motorem 2011, SGS SGS11/059/OHK3/1T/13

Člen řešitelského týmu grantů

Lettl, J.: Výzkum a vývoj progresivních technologií pro elektrické pohony 2011-2014, TA01011408

Lettl, J.: Center for Intelligent Drives and Advanced Machine Control 2014-2019, TE02000103

Člen řešitelského týmu

2013—dosud: V rámci projektu česko-čínské laboratoře JL CRRC (dříve JL CNR).

Publikace

H-index: 6
publikace WoS: 38
citace WoS: 112
k13114 logo
Katedraelektrickýchpohonů a trakce
Katedra elektrických pohonů a trakce, ČVUT FEL PrahaCC BY-NC 4.0